آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

 

 

جوجه کشی شترمرغ

 

عمل نطفه سنجی به سادگی انجام پذیر خواهد بود و شما با کمک نطفه سنجی متوجه تخم های بدون نطفه و یا دارای نطفه مرده خواهید شد، اگر این تخم ها را به موقع از دستگاه خارج نسازید فاسد خواهند شد و موجب انتقال بیماری به سایر تخم ها و جنین های داخل تخم خواهد شد، بنابراین این مرحله را حتما در روز ۱۴ و 22 انجام دهید.
برای انجام نطفه سنجی، ابتدا وسایل سرمایشی را خاموش کنید و دمای اتاق را به ۲۸ الی ۳۰ درجه سانتی گراد برسانید، اگر در مناطق گرمسیر قرار دارید نیازی به استفاده از بخاری نیست اما اگر در مناطق سردسیر هستید باید با استفاده از بخاری گازی یا نفتی این دما را تامین کنید.
پس از ایجاد گرمای فوق تمامی چراغ های اتاق را خاموش کنید و تخم ها را یک به یک از دستگاه خارج کنید و مورد نطفه سنجی قرار دهید، برای اینکار می توانید از چراغ قوه استفاده نمایید، با توجه به اینکه تخم شترمرغ اندازه بزرگی دارد بنابراین حتما از چراغ قوه های بزرگ استفاده کنید تا داخل تخم به صورت واضح نمایش داده شود.

جوجه کشی جوجه کشی شترمرغ شترمرغ
اگر با نوربینی تخم ها متوجه رگ های خونی داخل تخم شدید، پس نطفه زنده بوده و در حال رشد است، اما اگر هیچ گونه رگی مشاهده نکردید و با تکان دادن تخم متوجه حرکت لکه ای سیاه رنگ درون تخم شدید بدانید که تخم بدون نطفه بوده لکه سیاه رنگ درون تخم نیز همان زرده تخم است پس تخم مورد نظر بدون نطفه بوده و باید از دستگاه خارج گردد. در روز ۳۲ نیز باید با ایجاد همین شرایط تخم ها را مورد نوربینی قرار داده و تخم های بدون نطفه و خراب را از دستگاه خارج نمایید.

جوجه کشی تخصصی شترمرغ

انتقال تخم ها از ستر به هچر

سه روز آخر جوجه آوری به دوره هچر تعلق دارد، در این دوره جوجه ها کاملا رشد کرده اند و آماده بیرون آمدن از تخم هستند، بنابراین شما باید شرایطی را مهیا کنید که آنها به راحتی بتوانند پوسته تخم را بشکنند، برای اینکار ابتدا شما باید وسایل سرمایشی موجود در اتاق جوجه کشی را خاموش کنید تا دمای اتاق به ۲۵ الی ۲۷ درجه سانتی گراد برسد، تخم ها از شانه ها به سبد هچر منتقل کنید، چرخش دستگاه جوجه کشی را متوقف کنید، دما را بر روی ۳۶.۶ درجه سانتی گراد و رطوبت را بر روی ۴۰ درصد قرار دهید، دریچه ها را همچنان باز بگذارید زیرا جوجه ها نیاز به اکسیژن بیشتری دارند تا نیروی کافی برای بیرون آمدن از دستگاه را داشته باشند. دردستگاه گزینه هچر را انتخاب کنید تا دستگاه به صورت خودکار شرایط هچ را برای تخم ها فراهم سازد. در طول دوره هچر هرگز درب دستگاه را باز نکنید، هم چنین جوجه های تازه به دنیا آمده باید تا دو روز درون دستگاه بمانند تا انرژی کافی برای حرکت داشته باشند و کیسه زرده موجود در بدن خود را به صورت کامل مصرف نمایند، پس از گذشت یک روز جوجه ها را به آرامی به بستر مخصوص شان منتقل کنید.

 

دکتر اکبر زمانی

دکتری علوم طیوربا تخصص شترمرغ

مشاور پرورش شترمرغ

09132098516

Akbarzamani.ir

لطفا ثبت نظرات

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

جوجه کشی شترمرغ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی