آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

اطلاعات لازم در فصل تولید

 

فصلهای پرورش

در نیمکره جنوبی فصل تولید مثل حدود ژوئیه / آگوست (بهار)آغاز می شود و تا مارس / آوریل  (فصل پاییز) ادامه دارد. این فصل را می توان با برنامه تولید کشاورزی تطبیق داد ، اما در کل (دوره استراحت) خارج از فصل تولید تا 4 ماه است که برای پرندگان پرورشی جهت تولید تخم ضروری است. برخی از بهره برداران پرندگان پرورشی را بطور موقت در فصل استراحت جدا می کنند تا مدیریت راحت تر شود.

اتمام فصل تولید بستگی به شرایط خاص مزرعه دارو کیفیت تولید شامل کاهش توده تخم شترمرغ ، کاهش تعداد تخم ها ، افزایش تعداد تخم های نابارور یا کاهش جوجه کشی برای کل گله های پرورش دارد که در مکانهای متفاوت برایندی از این مشاهدات معمولاً نشانگر پایان فصل تولید  است که به نظر دکتر زملنی در منطقه فعالیت نامبرده مهرماه برای شروع فصل استراحت توصیه می شود و در مناطق دیگر حتما بایستی شروع فصل کارشناسی و توصیه گردد.

 

اطلاعات لازم در فصل تولید شترمرغ

مشاور پرورش شترمرغ

تغییر جیره در هر شرایطی به تدریج باید انجام گیرد ولی این موضوع و تدریجی بودن در شروع یا پایان فصل تولید و در سطوح مختلف پرورشی تفاوت و اهمیت و نسبت متفاوتی دارد که بسیار اهمیت دارد و بسیاری از بهره برداران به این نکته مهم توجهی ندارند.

تغییرجیره تولید به جیره نگهداری شتر مرغ حدود 2 تا 3هفته قبل از تاریخ تفکیک توصیه می شود.

  تخم های باروری تا 3 هفته بعد از ان هنوز هم قابل انتظار است.

بعد از جدایی نرها را می توان درباکس یا پن پرورش خود قرار داد که جدا کردن ممکن است نتایج معکوس داشته باشد و تحت نظر متخصص با تجربه و به توصیه کارشناسی این عمل باید صورت گیرد و نتایج کاربردی در این زمینه وجود دارد که در صورت لزوم خدمت بهره برداران با توجه به شرایط خاص خود قابل توصیه می باشد.

عاقلانه است که اول شترمرغ ماده را در محل پرورش قرار دهید ، در غیر این صورت ممکن است که خروس اجازه ورود مرغ را ندهد و درگیری و عدم پذیرش در قلمرو او اتفاق بیفتد .

در زمان شروع نگهداری شتر مرغ به طور تدریجی (طی 2 تا 3 هفته آینده) جیره پرورش شترمرغ برای هر دو جنس نرو ماده  در محل پرورشی ماده ها با نرهایشان قرار میگیرند. و طی چند هفته مانیتورینگ یا مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرند تا به تصمصم قطعی انتخاب اطمینان حاصل شود.

 

مشاور تخصصی پرورش شترمرغ دکتر اکبر زمانی

جهت تماس و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09132098516 تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را در قسمت زیر درج کنید.

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

اطلاعات لازم در فصل تولید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی