آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 

 

در اروپا برای تولید نخود (پروتئینه) به 2 / 3 تن محصول در هر هکتار نیاز داریم که می توان تولید 710 کیلوگرم پروتئین خام در هر هکتار را پیش بینی کرد. بر این اساس، برای جایگزینی کشت 1 هکتار سویا باید 4 / 1 هکتار نخود پروتئینی کشت شود. البته نباید فراموش کنیم که کشت نخود امکان کشت سایر محصولات را به ما نمی دهد.
برای نمونه میزان کشت گندم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیک به 1 / 5 تن در هر هکتار است.

 

فول فت سویا چیست ؟ (دانه سویا فرآوری شده – کاربرد فول فت سویا در ...

 

حال اینچنین محاسبه می کنیم که با کشت غلات 8 / 11 درصد پروتئین، می توان 600 کیلوگرم به ازای هر هکتار پروتئین خام تولید کرد. در این صورت با توجه به اینکه میزان برداشت محصول گندم بسیار بیشتر است و می توان به ازای هر هکتار 865 کیلوگرم پروتئین تولید ئمود، می توان چنین پیش بینی کرد  که با کشت 3تن دانه های روغنی در هر هکتار، که22 درصد پروتئین خام تامین می کند، می توان 655 کیلوگرم پروتئین در هر هکتار انتظار داشت، که با افزایش برداشت محصول یعنی 5 / 3 تن در هر هکتار با پروتئین حاصله نیز به ازای هر هکتار به 750 کیلوگرم خواهد رسید.

 

 

فروشنده کنجاله سویا خوراک دام - مرجع بزرگ خرید و فروش غلات ...

 

برخلاف بازدهی مطلوب گندم، میزان تولید پروتئین به دست آمده از کشت نخود بسیار کمتر است یعنی تنها 100 کیلوگرم در هر هکتار به دست می آید. در حالی که با کشت 5 / 7 تن گندم در هر هکتار می توان 185 کیلوگرم پروتئین در هر هکتار به دست آورد. به علاوه، محصولات و فرآورده های ثانویه گندم از جمله نشاسته گندم، آرد گندم و روغن گیاهی گندم از اهمیت بیشتری نسبت به فرآورده های نخود برخوردارند.

 

مشاور تخصصی پرورش شترمرغ

 

 


برای مقایسه می توان گفت میزان سطح زیر کشت 1 هکتاری سویا در برزیل، مطابق 7 / 3 هکتار گندم کشت شده در سایر نقاط جهان است. با توجه به این مطلب، باید خاطر نشان کرد که هیچ یک از مناطق زیر کشت جهان چنین حجم تولید بالایی در زیر زمینه کشت گندم ندارند. اتحادیه اروپا طی 10 سال گذشته به ازای هر هکتار، 7 / 5 تن گندم یعنی دو برابر میزان متوسط کل جهان راداراست.

 

 

تغذیه با گندم مشکلات متابولیکی برای دام و طیور به همراه دارد ...
البته لازم به ذکر است که در کشورهایی نظیر فرانسه (1 / 7 تن در هکتار)، آلمان (4 / 7تن در هکتار)، بریتانیا (8 / 7 تن در هکتار) میزان متوسط برداشت محصول گندم بسیاربالاتر از رقم فوق است.

 

آموزش پرورش شترمرغ


با همین محاسبات ساده مواد اولیه می توان به تاثیرات جایگزینی 1هکتار سویای برزیلی پی ببریم. در اتحادیه اروپا، 4 / 1 هکتار زمین زراعی یه کشت نخود اختصاص دارد. پس با کسر 4 / 1 هکتار از کل زمین های زراعی اتحادیه اروپا لازم است 8 / 2 هکتار از زمین های زیر کشت گندم به کشت غلات اختصاص داده شود.
براساس تحقیقات به عمل آمده در آلمان، برای نمونه، 7 / 3 هکتار از زمین های زیر کشت گندم مورد نیاز است که بتوان کشت نخود اروپایی را جایگزین کشت سویای برزیلی نمود.

 

 

دکتر اکبر زمانی

پژوهشگر ارشد کشوری در صنعت شترمرغ

مدرس دانشگاه و عضو کمیته علمی دانشگاه

مزرعه دار 15 ساله حرفه ای تحقیقاتی شترمرغ

مشاور تلفنی پرورش شترمرغ ایران

Dr Zamani PHD TMU PS

OSTRICH

akbarzamani.ir

09132098516

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی