آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 

 

جدول ارزش غذایی ذرت در هر 100 گرم به‌قرار زیر است:

96 کالری
73 درصد آب
4 گرم پروتئین: طبق جدول ارزش غذایی ذرت، ذرت منبع مناسبی از پروتئین است. بسته به نوع ذرت محتوای پروتئین موجود در آن حدود 10 تا 15 درصد است. فراوان‌ترین پروتئین موجود در ذرت زین نامیده می‌شود که حدود 44 تا 79 درصد از پروتئین موجود در ذرت را شامل می‌شود.
21 گرم کربوهیدرات: همانند تمامی غلات، ذرت نیز عمدتاً از کربوهیدرات تشکیل‌شده است. نوع اصلی کربوهیدرات موجود در ذرت نشاسته است که 28 تا 80 درصد از وزن خشک ذرت را شامل می‌شود.
5 گرم قند: ذرت همچنین حاوی مقدار کمی شکر(حدود 1 تا 3 درصد) است. ذرت شیرین نسبت به سایر ذرت‌ها حاوی مقدار کمتری نشاسته(حدود 28 درصد) و شامل قند(18 درصد) بیشتری است که اکثر آن ساکاروز است.
4 گرم فیبر: ذرت حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر است. یک پاکت متوسط پاپ کورن که حدوداً 112 گرم دارد حاوی 16 گرم فیبر است. این مقدار فیبر حدود 42 درصد از نیاز روزانه بدن مردان و 64 درصد از نیاز روزانه بدن بانوان را تأمین می‌کند. طبق جدول ارزش غذایی ذرت فیبر موجود در انواع ذرت‌ها متفاوت است اما معمولاً حدود 9 تا 15 درصد از ذرت را فیبر تشکیل می‌دهد.

 

مشاور تخصصی پرورش شترمرغ

 


5 گرم چربی: مقدار چربی موجود در ذرت طبق جدول ارزش غذایی ذرت بین 5 تا 6 درصد متغیر است. اما توجه داشته باشید که فراورده‌های جانبی ذرت غنی از چربی هستند. معمولاً برای پخت‌وپز از روغن ذرت استفاده می‌شود. روغن ذرت تصفیه‌شده عمدتاً از اسید لینولئیک، یک اسید چرب غیراشباع تشکیل‌شده است درحالی‌که روغن‌های دیگر از چربی‌های اشباع‌شده تشکیل‌شده‌اند. روغن ذرت حاوی مقدار قابل‌توجهی از ویتامین E، ubiquinone و فیتوسترول­ها است که در افزایش طول عمر و کاهش سطح کلسترول بد مؤثر خواهد بود.

 

دکتر اکبر زمانی

پژوهشگر ارشد کشوری در صنعت شترمرغ

مدرس دانشگاه و عضو کمیته علمی دانشگاه

مزرعه دار 15 ساله حرفه ای تحقیقاتی شترمرغ

مشاور تلفنی پرورش شترمرغ ایران

Dr Zamani PHD TMU PS

OSTRICH

akbarzamani.ir

09132098516

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی