آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 

 

 

بیماری شترمرغ

بیماری شترمرغ ها رتبه بندی مختلفی دارد . که بیماری های عفونی در درجه اول مهمترین بیماری شترمرغ شناخته می شود . عوامل بیماریزا در جوجه ها شامل باکتریایی، قارچی، ویروسی، و عوامل انگلی می باشد. جداسازی عوامل بیماری زا به جوجه بیمار باید در رابطه با یک بررسی از تغذیه ای، محیط زیست، مدیریت و فاکتورهای ژنتیکی در نظر گرفته شود.

اسهال شایع ترین علائم بالینی بیماری شترمرغ در جوجه های شترمرغ در 8- 12 روزه می باشد. بسیاری از جوجه ها مبتلا به اسهال زمانی که کیسه زرده جذب شده و جوجه ها شروع به غذا خوردن می کند درگیر بیماری می شوند.  همچنین اسهال بعد از یک تغییر ناگهانی در رژیم غذایی جوجه ها ( درمان با پروبیوتیک نشان داده شده است )ایجاد می شود.

علل بیماری های شترمرغ

علل بیماری شترمرغ نوع باکتریایی اسهال شامل اشرشیاکلی، سالمونلا، پسودوموناس، کمپیلوباکتر ژژونی، SPP کلبسیلا، کلستریدیوم پرفرنژنس،  کلستریدیوم، مایکوباکتریوم SPP (بزرگسالان)، استرپتوکوک SPP، و گونه های استافیلوکوک است. آنتی بیوتیک مناسب باید توسط فرهنگ و پس از آن جداسازی میکروارگانیسم و حساسیت، و منبع شناسایی باکتری (به عنوان مثال، انبار دان، هچر، بهداشت ناکافی محیط پرورش(خیسی بستر) ، ریزگردهای موجود در هوا) تعیین می شود. عوامل ویروسی (مشکوک پاتوژن) که ممکن است باعث اسهال شود شامل پارامیکس ویروس،رئوویروس، هرپس، ویروس birna مانند، آنتروویروس، آدنوویروس، و کوروناویروس می باشند.

واکسن شترمرغ

مشاور پرورش شترمرغ پرواری

 

 

درمان اسهال ویروسی تنها حمایت است، و هر منبع بالقوه ویروس (به عنوان مثال، پرندگان وحشی، مرغ آلوده، مردم) باید حذف شود. انسداد دستگاه گوارش یکی دیگر از علت اسهال است. درمان جراحی است و هر گونه تغییر در محیط زیست و یا غذا باید به آرامی برای جلوگیری از عود ساخته شده است.

در موارد کاندیدیاز قارچی، درمان با آنتی بیوتیک باید قطع گردد و یک محیط خشک داشت. اگر چه بیماری زایی تک یاخته مربوط به اسهال تشخیص داده شده در جوجه های شتر مرغ ناشناخته است، مترونیدازول به عنوان درمان انتخابی نظر گرفته شده است . اسهال نیز ممکن است با خطا مدیریت، از جمله آلودگی محیطی و مکمل الکترولیت بیش از حد در آب آشامیدنی در آب و هوای گرم ایجاد می شود.

 

 

جهت مشاوره و راهنمایی با تلفن 09132098516 تماس بگیرید

لطفا نظرات خود را بنویسید

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

نظرات  (۱)

  • یک درآمد| کسب درآمد از اینترنت
  • سلام وبلاگ خیلی خوبی داری به کارت با قدرت بیشتر ادامه موفق باشی 

    پاسخ:
    ممنون و سپاسگزارم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی