آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 

شترمرغ (نام علمی: Struthio camelus) نوعی پرنده بی‌پرواز بومی آفریقا  از راستهٔ سینه‌پهنان Struthioniformesاست. شترمرغ بزرگترین پرندهٔ زنده دنیاست و تخم آن نیز از هر پرنده زنده دیگری بزرگتر است.
شترمرغ در طبیعت به صورت گروهی و در گروه‌های پنج تا پنجاه قطعه ای گذران زندگی می‌کند.

شترمرغ‌ها اهلی شده‌اند و در برخی نقاط دنیا پرورش داده می‌شوند.

پرهای آنها کاربرد زینتی دارد و در پوشاک هم استفاده می‌شود. پوست آنها برای تولید چرم استفاده شده و گوشتشان نیز در بازار عرضه می‌شود.


گوشت قرمز که کم چرب و کم کلسترول با طبیعتی گرم و دارای آهن بالااست که گوشت این پرنده را از سایر گوشت‌های قرمز متمایز می‌سازد.


پوست نرم، لطیف و با مقاومت بالا است که جای پر ها (فولیکول) روی پوست دیده میشود.

چرم پای شتر مرغ دارای طرحی منحصربفرد است و در تولید انواع کیف و کفش از آن استفاده میشود. پوست شترمرغ در بازارهای جهانی تا ۴۰۰ دلار قیمت دارد.


روغن آن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ و ۹ میباشد. که خواص آن ،تسکین درد های مفصلی و ماهیچه ای ، نرم و مرطوب کننده پوست و مو است.


پر این پرنده در دوران باستان نماد پادشاهان و سرداران بوده‌است و هم چنین برای تزیین و ساخت گردگیر از آن استفاده میشود.

هیچ ابزاری مانند پر این پرنده از نظر تولید الکتریسیته ساکن قابلیت گرد گیری ندارد.
مغز این پرنده در درمان بیماری آلزایمر مؤثر است و از بافت زانوی شترمرغ جهت دستگاه‌های الکترونیکی، مخابراتی استفاده می‌شود. حتی می‌توان قرنیه چشم این پرنده را به قرنیه چشم انسان پیوند زد.
تخم شترمرغ همچون هیبت این پرنده بسیار بزرگ است و می تواند ده نفر را سیر کند. هر عدد آن یک تا دو کیلوگرم وزن داشته و حاوی ۲۰۰۰ کالری انرژی و هر کدامش معادل ۲۰ عدد تخم مرغ است.
با توجه به مزایای پرورش شتر مرغ و قابلیت استفاده از گوشت،تخم، پر و پوست این پرنده و همچنین سود دهی بالا، ایجاد کسب کار پرورش شتر مرغ میتواند،مزیت های بسیاری برای اقتصاد کشور و افراد داشته باشد.

 

مشاور پرورش شترمرغمشاور پرورش شترمرغ

 


برای راه اندازی کسب و کارپرورش شترمرغ باید اطلاعات کافی و دقیق علمی از اصول پروش،شرایط نگه داری ،تغذیه و زیستگاه ...داشته باشید که متاسفانه در این خصوص خلا اطلاعات علمی در این پرنده مشهود می باشد و با توجه به بررسی های انجام شده متخصصین این رشته در ایران بسیار نایاب بوده و به یک یا دو نفر در مقطع دکتری تخصصی محدود می شود و به خاطر همین موضوع افراد بسیاری در این حوزه ورود کرده اندکه گاها اطلاعات غیر مستند و غیر علمی آنها ضربات جبران ناپذیری به این صنعت وارد کرده اند و توصیه اکید می گردد بهره برداران با بررسی دقیق از دانشگاههای ایران به نحوی با متخصصین واقعی این رشته مرتبط و اطلاعات موثق و صحیح علمی دریافت تا متحمل ضرر های جبران ناپذیر نگردند.

 

مشاور پرورش شترمرغ

دکتر زمانی - دکتری تخصصی پرورش شترمرغ در ایران

09132098516

akbarzamani.ir

 

akbar.zamani2020@yahoo.com

نظرات

 

 

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

مشاور پرورش شترمرغ

نظرات  (۱)

  • آموزش فروشندگی طلا و جواهر
  • سلام خسته نباشید فوق العادست و فکر میکنم در آمد حاصل از این نوع کسب و کار بسیار مناسب باشد

    پاسخ:
    سلام در صورتی که اصولی انجام بشه همینطوره 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی