آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 


•    سدیم و کلر ( نمک ) از عناصر اصلی برای رشد جوجه میباشند طوریکه با حذف تقریباً کامل این دو عنصر از دان و یا آب ، وزن در 21 روزگی 97 گرم و با افزودن این دو عنصر و یا بعبارت دیگر نمک ، وزن در همان سن به بیش از 800 گرم میرسد .


•    تأثیر نمک در راندمان تبدیل غذایی نیز قابل توجه میباشد . باحذف تقریباً کامل نمک از دان و یا آب ، راندمان تبدیل غذایی در سن 21 روزگی2.12 و افزودن نمک سبب بهبود راندمان تبدیل و رسیدن به 1.19 میشود .
 

 

مشاور تخصصی پرورش شترمرغ

 


•    تغذیه جوجه‌های مورد آزمایش با مقادیر متفاوت نمک دان و یا آب برخلاف رشد و یا راندمان تبدیل ، تأثیری در تلفات نداشته و در تمام آزمایشات ، تلفات تقریباً یکسان بوده است .
•    اگرچه منابع مختلف مقادیر متفاوتی از نیاز جوجه به نمک را پیشنهاد کرده‌اند ولی حدود 0.15 تا 0.25 درصد سدیم در دان و 0.17 تا 0.23 درصد کلر می‌تواند سبب عملکرد مطلوب جوجه گردد که این مقادیر بامصرف حدود 8/3 کیلوگرم نمک خالص در یک تن دان و بشرط عاری بودن آب از نمک تأمین خواهد شد .

 

آموزش پرورش شترمرغ


•    اگرچه جوجه قادر به تحمل مصرف آب و دان دارای تا 0.5 درصد نمک توأم با همدیگر میباشد ، ولی باتوجه به نیاز جوجه به نمک و برای جلوگیری از مصرف نمک اضافی ، با افزایش مقدار نمک در آب آشامیدنی ، از مقدار نمک دان نیز باید بهمان نسبت کسر گردد تا مقدار مصرف نمک توسط جوجه متعادل گردد طوریکه با رسیدن مقدار نمک آب به یک گرم در یک لیتر آب ، نمک دان باید بطور کامل حذف گردد .


 از آنجاکه مصرف نمک اضافی از طریق دان و یا آب در جوجه سبب افزایش رطوبت بستر و ایجاد بستر خیس نیز می‌گردد بنابراین در تعیین مقدار نیاز جوجه به نمک و تنظیم فرمول دان ، این مسئله نیز باید در نظر گرفته شود 

 

دکتر اکبر زمانی 
پژوهشگر ارشد کشوری در صنعت شترمرغ
مدرس دانشگاه و عضو کمیته علمی دانشگاه
مزرعه دار 15 ساله حرفه ای تحقیقاتی شترمرغ
مشاور تلفنی پرورش شترمرغ ایران
Dr Zamani PHD TMU PS
OSTRICH
akbarzamani.ir
09132098516

 

 

 



 


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی