آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

ostrich breeding

ostrich breeding

آخرین نظرات

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

مشاوره شروع پرورش شترمرغ و نکات آن و همچنین بهبود کیفیت مزارع شترمرغ دکتر زمانی پژوهشگر ارشد کشور

آموزش و مشاوره مزرعه شترمرغ از ابتدا تا انتها

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ دارای سابقه 25 ساله تولید دام و طیور که 15 سال آن تخصصی و حرفه ای روی شترمرغ بوده و مقالات معتبر چاپ شده در ژورنال های معتبر خارجی و داخلی مانند انیمال ساینس کانادا و کنگره های علوم دامی کشور مانند هفتمین کنگره علوم دامی کشور و سابقه تدریس چندین ساله در دروس تخصصی پرورش شترمرغ و جوجه کشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توفیق بیش از 85 در صد از فراگیران در صنعت پرورش شترمرغ و آموزش در کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت و خصوصی کاربردی و طراحی و نقشه کشی و ارزیابی و توجیه اقتصادی پرورش شترمرغ
تلفن تماس 09132098516 اکبر زمانی
akbar.zamani2020@yahoo.com

مشاور پرورش شترمرغ

 

 

سالن نگهداری جوجه ها را از چند ساعت قبل آماده کرده و دمای اتاق را روی ۳۲درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
در هنگام انتقال از دستگاه به اتاق ناف جوجه ها را با اسپری آنتی بیوتیک ضد عفونی کنید.ناف جوجه ها مستقیما با کیسه زرده در ارتباط است و عفونت کیسه زرده عامل اصلی مرگ و میر جوجه هاست.
اگر سیستم های گرمایشی شما نمی تواند دمای مورد نیاز را تأمین کند می توانید از لامپ های گرم کننده مادون قرمز)استفاده کنید.(ترجیحا تا دو هفتگی ازین لامپ ها استفاده کنید)
در ۲۴ساعت اول جوجه ها به غدا احتیاج ندارند اما پس از ۲۴ساعت به تعداد کافی دانخوری و آبخوری در اختیارشان بگذارید.شما میتوانید در یک فضای ۲۰متری،۲۰جوجه ۱ تا۷ روزه نگهداری کنید.برای احتیاط بیش از ۲۰پرنده را کنار هم نگهداری نکنید و از جابه‌جا کردن آنها بپرهیزید.در ماه اول جوجه ها تقریبا روزی یک سانتی متر رشد می کنند و باید به نسبت فضای آنها را افزایش داد.جوجه شترمرغ ها تا دوماهگی خیلی حساس اند و باید مرتب از آنها سرکشی کرد.از عوامل مرگ و میر جوجه ها در ماه های اول میتوان اشاره کرد به تراکم بالای پرندگان،نوسانات دمایی،گرما،سرما،سر و صدا وایجاد ترس،بالانس نبودن جیره غذایی و.......
این عوامل استرس زا گاهی باعث خوردن اجسام درشت مثل سنگ و چوب و یا مدفوع خواری می‌شود و بیماری های ناشی از آن باعث مرگ و میر پرندگان می‌شود. درصورت مشاهده هرگونه بیماری سریعا پرنده بیمار را از گله جدا کرده و از دامپزشک کمک بگیرید.
واکسیناسیون را به دقت و در زمان معین انجام دهید.واکسیناسیون برای واحد های دارای مجوز الزامی است.

مشاور پرورش شترمرغ

 


در دو هفته‌ی اول می‌توانیدبه جیره غذایی پرندگان هویج رنده شده درشت و تخم مرغ آب پز ریز شده با پوست اضافه کنید.
جوجه شترمرغ ها علاوه بر غذای آردی به غذای علوفه ای نیز احتیاج دارند برای تأمین ویتامین و همچنین افزایش اشتها میتوانید از یونجه،شبدر،گزنه،کلم و....استفاده کرد.
در یک ماه اول پرندگان باید در بستری سفت مثل بستر بتنی و یا حصیری باشند وجود بستر شنی و خاکی باعث خوردن سنگریزه و گاه خفگی می‌شود.
این پرندگان در طول شبانه روز به آب احتیاج دارند و همواره باید آب تمیز و کافی در اختیارشان قرار بگیرد و در فصول مختلف سال یخ نزند.یخ نزدن تنها کافی نیست بلکه دمای آب در تمام فصول سال باید حدود ۲۰درجه سانتی گراد باشد.شتر مرغ ها هنگام خوردن غذا آب می نوشند و آب سرد باعث می‌شود انرژی کمتری به پرنده منتقل گردد و گاهی هم موجب کاهش مصرف غذای پرنده می‌شود.
درصورت نگهداری اصولی و تغذیه مناسب پرندگان شما در سن حدود یک ماهگی وزنی بین ۳تا۶ کیلو دارند

 

  • مشاور پرورش شترمرغ از شروع تا انتها

مشاور پرورش شترمرغ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی